Medialogica staat meer en meer in de belangstelling. De werkelijkheid van het nieuws en het beeld dat door de media word geschept door de manier waarop nieuws wordt gepresenteerd verschilt nogal eens. Dit kan grote gevolgen hebben voor beslissingen die op basis van deze beeldvorming worden gemaakt. De laatste 2de kamer verkiezingen bewijzen dit wel. Was de ongekende omzwaai in de pijlingen een gevolg van de berichtgeving in de media? Het lijkt er wel op.
Argos-TV van de onderzoeksredacties van HUMAN en de VPRO heeft een dossier gemaakt over dit onderwerp. In 6 afleveringen wordt aan de hand van voorbeelden een beeld geschets van hoe Medialogica in de praktijk werkt. Een ideaal startpunt om op een toegankelijke manier kennis te maken met dit onderwerp. Alle 6 de afleveringen zijn na uitzending nog te zien via de website van Argos die je hier vind.
16-06-2023Nieuws van de Week
28-05-2023Kranten Speurtocht
10-05-2023Leuke en educatieve act
18-08-2014Twee nieuwe kranten gel
07-08-2013Social media en belegge